OD REGISTRACE K PRVNÍM VÝDĚLKŮM

Jak uspět v síťovém marketingu

Úvodem

Chcete-li uspět v síťovém marketingu, musíte zvládnout jeho základy a věci příliš nekomplikovat.

Podíváme na žhavá témata, jako jsou zásady úspěšné práce v síťovém marketingu, akční plán pro MLM, vytváření příjmových proudů v MLM, získávání nových obchodních partnerů a zajištění duplikace v rámci vaší sítě.

Tento článek je vhodný nejen pro nováčky v síťovém marketingu, ale i pro ty z vás, kteří jste v branži již delší dobu a nemůžete se pohnout z místa.

Jak si vybrat společnost MLM – kontrolní seznam 5 bodů

Každý den se vám otevírají dveře do tisíce společnost síťového marketingu, a proto je velmi důležité zvolit si takovou společnost, kde spolupráce bude prospěšná pro vás osobně i pro příslušnou společnost.

Na trhu jsou společnosti, které rychle vzniknou a stejně rychle i zaniknou. A naproti tomu jsou zde silné společnosti se solidní pověstí a dlouhodobou vizí pro růst a úspěch svých obchodních zástupců.

Předkládám vám zde 5 zásadních bodů, které byste si měli rozhodně důkladně ověřit předtím, než se pro nějakou společnost rozhodnete a zaregistrujete se do ní.

1. Společnost a její vize

Pro vaše rozhodnut je zásadní znát etiku a vizi vaší společnosti. Až příliš často se totiž lidé rozhodují pro společnost, jejíž majitel prostě chce jen rychle zbohatnout, ale už se přitom vůbec nezajímá o dlouhodobý úspěch svých obchodních zástupců.

Když se stanete partnerem společnosti, která má dlouhodobou vizi a která se zasazuje pro svůj další růst a pro úspěch svých obchodních zástupců, budete mít větší jistotu a důvěru, že v rámci takové společnost dosáhnete opravdového růstu.

Určitě se zajímejte, kdo je majitelem této společnost. Poslechněte si dostupné záznamy. Účastněte se schůzek, na nichž tito majitelé nebo lídři společnosti vystupují, abyste mohli posoudit autentičnost a záměr těchto lídrů.

Pokud uděláte tyto kroky hned na začátku, ušetříte si tím pozdější zbytečné zklamání a nespokojenost.

2. Vedení a váš přímý sponzor

Na úspěch či neúspěch vašeho podnikání v MLM má naprosto zásadní vliv volba správného týmu a vašeho přímého sponzora. Je třeba to říci přesně takto na rovinu, třebaže se to někomu nemusí líbit. Pokud do společnosti totiž vstoupíte kvůli své sestřenici nebo svému bratrovi, nemusí to být ten nejlepší přístup, jestliže to s budováním opravdového byznysu myslíte skutečně vážně. Ujistěte se, zda váš sponzor a tým má systém, díky kterému budete mít k dispozici veškeré potřebné školení a podporu.

Jestliže se nahodile připojíte k nějakému týmu a neověříte si kvalitu takového vedení, patrně již brzy ztratíte svůj zápal a nadšení a dříve či později ztratíte kontakt s tím, co se vlastně ve vaší společnost děje.

Prospěch z práce v síťovém marketingu plyne mimo jiné i z toho, že jste v prostředí mezi skvělými lidmi, kteří vás motivují a podněcují k dalšímu růstu.

Proto musíte poznat svého potencionálního přímého sponzora. A k tomu je na místě navštívit jím pořádané schůzky, zúčastnit se jím pořádaných konferenčních hovorů, abyste viděli, jaký systém podpory můžete očekávat.

3. Systém

Pro úspěch v jakémkoli byznyse potřebujete mít systém, který bude podporou pro váš další osobní růst i růst celého vašeho týmu. Chcete-li být úspěšní v síťovém marketingu, musíte vybudovat tým, který bude duplikovat vaše postupy tak, že si začnete vytvářet pasivní příjem.

Je naprosto frustrující, když neexistuje žádná připravená struktura ani systém na podporu růstu vašeho obchodního týmu. Budete si připadat stejně bezmocně jako v dopravní zácpě – váš tým početně poroste, ale bez duplikace, protože k tomu bude chybět tolik potřebný systém.

Každý lídr by měl vyučovat totéž. Není zde prostor k tomu znovu vynalézat, co již bylo vynalezeno, anebo prosazovat nějaké své hvězdné manýry. Čím snadněji a rychleji lze váš systém duplikovat, tím rychlejší růst uvidíte a tím větší bude také váš osobní úspěch i úspěch vašeho týmu.

4. Produkt

Existuje mýtus, že na produktu nijak moc nezáleží, což ale není pravda. Chcete-li mít ve svém podnikání příjem, je třeba něco prodávat. A proto je na místě se dobře ujistit, že budete prodávat produkt, který si lidé budou chtít také koupit.

Až příliš často vidíte, jak prodejce někoho umlouvá a snaží se lidi kolem sebe přesvědčovat, nakolik jeho produkt "potřebují". Mistrovství prodeje spočívá v jednoduchém pravidle: Ujistěte se, že při lijáku prodáváte kvalitní deštníky a při sněhovém přívalu prodáváte kvalitní boty do sněhu.

Pokud se vaše společnost snaží pro svůj produkt nějak vytvořit trh, bude výrazně náročnější uskutečňovat prodej, než kdybyste prodávali produkty, po nichž už je poptávka. Proč má tolik lidí odpor vůči prodeji? Nechat se "umluvit" a přesvědčovat ke koupi je jim prostě silně proti mysli. Proto je lepší, když vás lidé ohledně nákupu sami uhánějí.

Když prodáváte ten správný produkt, budete mít výrazně větší motivaci a budete se více v budování svého byznysu nasazovat. Správným produktem se také navyšuje potenciál vašeho obchodního týmu, který bude uskutečňovat větší objem prodeje.

5. Kompenzační plán

Na penězích záleží, a proto kompenzační plán musí dávat smysl. Kompenzační plány jsou mnohdy výrazně složitější, než by bylo záhodno.

Ještě před zahájením spolupráce s určitou společností si tedy položte níže uvedené otázky s cílem ujasnit si, že vámi investovaný čas do budování byznysu v této společnosti za to bude stát.

A. Jaké procento výdělku budu mít z každého prodeje?

B. Jaké procento provize si vydělám z objemu prodeje svého týmu a co je potřeba k tomu, abych měl na takový příjem nárok?

C. Jaké bonusy jsou nabízeny a co budu muset udělat, abych na ně měl nárok?

Je třeba znovu říci, že určitě nebudete placeni za nicnedělání, protože k zajímavému příjmu bude zcela jistě zapotřebí se také adekvátně pracovně nasazovat.

Kompenzační plán ale musí v každém případě dávat smysl a je ve vašem zájmu správně chápat celý způsob odměňování a jaký objem práce je třeba pro určitý příjem odvést.

Uvedli jsme si zde 5 zásadních bodů, které byste si měli důkladně ověřit před tím, než se pro nějakou společnost rozhodnete a zaregistrujete se do ní.

Nyní jste tedy již na dobré cestě, abyste si zvolili tu svou skvělou společnost síťového marketingu a dosáhli svého skvělého úspěchu!

4 základní prvky pro úspěch v síťovém marketingu

Pro úspěch v síťovém marketingu jsou zapotřebí určité klíčové prvky. Tyto čtyři základní kameny určují, zda se v oblasti MLM "utopíte" nebo zda zde budete bravurně "plavat" a dosáhnete úspěchu – a to bez ohledu na vámi zvolenou společnost, produkt nebo kompenzační plán.

Není nic neobvyklého číst o řadě lidí, kteří vstoupili do různých společností MLM, ale nikdy neuskutečnili ani jediný prodej a nevydělali si ani korunu. Takoví jednotlivci často vůči MLM zahořknou a začnou šířit názory, že "MLM nefunguje". Problém je ale v tom, že určitě neuplatnili níže uvedené 4 základní prvky.

Pokud si kladete otázku, proč se mnohým v tomto odvětví nedaří, zatímco druzí jsou přeborníky srovnatelnými s basketbalistou Michaelem Jordanem, odpověď najdete právě v těchto 4 základních zásadách.

Oblast síťového marketingu může vypadat složitě a záhadně. Ale je třeba prostě uplatňovat tyto základní zásady – a následně můžete také očekávat úspěch. Ti nejúspěšnější marketéři v oblast MLM používají tyto základní principy celé roky. A nyní se tato příležitost otevírá i vám!

1) Musíte vědět, čeho chcete dosáhnout!

Hned první den spolupráce s vámi váš sponzor či mentor bude mluvit na téma, "proč chcete dělat tuto práci". Možná jste tento základní krok naprosto ignorovali, možná jste o něm uvažovali velmi vážně. V obou případech si nyní udělejte čas a opravdu přemýšlejte: "Čeho chci dosáhnout a proč toho chci dosáhnout?"

U podnikání vypadá na začátku vše obvykle naprosto skvěle. Mysl máte plnou různých nápadů a hlava se vám až točí ze všech těch možností úspěchu a finančního růstu, který máte před sebou. Proto je tak snadné nechat se unést svým prvotním nadšením.

Jakmile však prvotní nadšení opadne a dostaví se realita všedního života, je stejně snadné podlehnout malomyslnosti, únavě a vyhoření, protože se vaše vize úspěchu nenaplňuje dostatečně rychle.

A proto je tak zásadní naprosto jasně vědět, čeho chcete dosáhnout. Ve chvílích, kdy narazíte na odpor (a určitě se vám to stane) a budete zdolávat náročné výzvy, musíte v první řadě naprosto jasně vědět, proč děláte to, co právě děláte. Bez ohledu na to, čemu budete čelit, budete díky svému jasnému vědomí mít motivaci všechny své náročné výzvy překonávat a jít si za svými cíli.

Jasný cíl vám dá smysl, pro to co děláte. Smysluplnost vás bude nabíjet energií. Díky energii budete mít jasný "fokus" (budete se jasně zaměřovat na svůj cíl). A fokus vám bude dodávat motivaci a bude vašim pohonem k vašemu úspěchu!

2) Určete si, čeho jste pro své cíle ochotni se vzdát

Tohle je opravdu naprosto ZÁSADNÍ! Mnoho, opravdu mnoho lidí silně podceňuje, že pro úspěch je třeba se něčeho "vzdát". Podstatou je, že k úspěchu nelze dojít pohodlnou cestičkou ani nějak nahodile.

Úspěchu naopak dosáhnete naprosto záměrným, přesně zacíleným konáním, kdy během celého tohoto procesu budete muset dělat určitou míru kompromisů.

Například ve svém volném čase rádi sledujete nějaký televizní program nebo se věnujete nějakému koníčku. Pokud se ale rozhodnete budovat svůj byznys, budete si muset nechat takový televizní program ujít anebo budete muset svůj koníček na nějakou dobu odsunout stranou, abyste místo toho mohli být na akcích v rámci svého síťového byznysu nebo abyste je mohli sami pořádat.

Pokud si hned na začátku jasně stanovíte, v jakých oblastech jste ochotni udělat kompromis (tedy dát je stranou), abyste na konci dosáhli svých cílů, na tomto jediném kroku se ukáže, zda se můžete stát lídrem ve svém oboru!

3) Obklopte se lidmi, kteří smýšlejí stejně jako vy sami!

Od vaší sítě se odvíjí váš příjem. V rámci síťového marketingu máte výsadu v tom ohledu, že můžete být ve společnosti s milionáři, lidmi smýšlejícími pozitivně a lidmi, kteří si plní své sny. Síťový marketing rozhodně patří mezi profese, kde se neustále zdůrazňuje, že život je třeba opravdu žít a dělat vše naplno a že je třeba se každý den zaměřovat na svůj osobní rozvoj.

Co je klíčem k tomu jak takové zásady převést do svého vlastního života? Klíčem je obklopovat se lidmi, kteří již dosáhli toho, co vy teprve chcete dosáhnout.

Proto už nebudete toužit po společnosti svých někdejších přátel nebo známých, kteří se ve svém životě řídí heslem, "co přijde, nemůžu nijak ovlivnit", nebo vás místo podpory budou od vašich plánů v budování businessu odrazovat, jen proto aby jste náhodou nebyli úspěšní a oni zůstali pořád na stejném místě.

Místo toho se budete naprosto záměrně obklopovat chytrými a úspěšnými lidmi, kteří vás budou podněcovat k dalšímu růstu a k tomu, abyste neustále překračovali svou zónu komfortu, tedy oblast, kde se cítíte bezpečně a pohodlně.

Budete-li se držet této rady, uvidíte, že již nebudete v malém rybníčku přizvukovat dalším kvákajícím "žabičkám", ale že se již brzy budete vznášet v nadoblačných výšinách spolu s dalšími "orly".

4) Mějte plán a pracujte na něm!

Při budování vašeho byznysu v rámci síťového marketingu je nesmírně důležité mít kvalitní plán vaší strategie. Příjmu v této oblasti pochopitelně dosáhnete prostřednictvím prodeje vašich produktů či služeb a díky získávání dalších spolupracovníků.

Ale pokud opravdu chcete v tomto oboru získat maximum a co nejvíce profitovat i z úsilí dalších, musíte mít jasno v následujících skutečnostech:

A. Kolik si chcete vydělávat a co je k tomu konkrétně třeba?

B. Jaké systémy máte k dispozici, co se týče budování vašeho byznysu v oblasti prodeje?

C. Jaké aktivity vedou k příjmu a co byste měli dělat každý den, abyste se stále více přibližovali svým cílům?

Zmapujte si tedy své cílové příjmy, systém a aktivity. Následně se zaměřujte na všechny činnosti, které váš záměr budou nejlépe podporovat!

Pro úspěch ve vašem podnikání jsou tyto 4 prvky naprosto zásadní. Budete-li se na tyto základní kameny zaměřovat hned od začátku, můžete se již brzy ocitnout mezi třemi procenty nejúspěšnějších MLM marketérů a žít život podle svých představ a plánů!

Akční plán v MLM: 

Jak se stát úspěšným marketérem v MLM

S trochou úsilí dokáže umění síťového marketingu zvládnout každý. Ať si to uvědomujete nebo ne, v určité podobě síťového marketingu působí každý z nás. Prostě je součást našeho každodenního života.

Síťový marketing je poměrně široký koncept, který je patrný na všech stránkách našeho života. Všeobecně řečeno se jedná o podpůrný systém, v jehož rámci se mezi lidmi se společnými zájmy šíří určité informace a služby. Je založen na otázce: "Jak vám mohu pomoci?" Nikoli tedy na myšlení: "Co vy můžete udělat pro mě?"

Myšlenka síťového marketingu může někoho děsit a připadat náročná na pochopení, ale přitom se jedná o velice efektivní způsob, jak dosahovat růstu byznysu a získávat přístup k příležitostem, které byste jinak obvykle neměli.

A tak si správně kladete otázku: "Jak se stát úspěšným marketérem v MLM?"

Níže si uvedeme vodítka, jichž je dobré se řídit:

1. Stanovte si své cíle a svá očekávání

Stanovit si cíle je velmi důležité, protože vám to pomůže určit si, čeho chcete ve svém podnikání dosáhnout, s čímž souvisí i aktivity, které k tomu budete potřebovat.

Při sestavování plánu si dobře zmapujte své cíle krátkodobé i dlouhodobé. Určitě nestačí mít je jen ve své mysli. Cíle si musíte sepsat. A dále je třeba si uvést, co k jejich splnění konkrétně musíte udělat, a jejich splňování si průběžně kontrolovat a odškrtávat.

Jakmile si určíte své cíle, je třeba si jasně stanovit, jaké výsledky očekáváte. Mějte přitom na mysli, že vaše očekávání by mělo být v přímém vztahu k objemu času a úsilí, které hodláte svému byznysu věnovat. Nehodláte-li dělat nic, pak neočekávejte ani žádné výsledky.

Pokud si například dáte krátkodobý cíl dosahovat ve svém byznyse příjmu 10 000 Kč měsíčně, je třeba si naprosto konkrétně uvést, jaký prodejní tým k tomu budete muset vybudovat.

Pokud ale víte, že svému novému byznysu můžete věnovat pouze jednu hodinu týdně, přičemž nebudete mít žádný další čas na hledání nových zákazníků a spolupracovníků ani na další komunikaci s nimi, patrně nemůžete reálně očekávat, že s takto omezeným časem dosáhnete uvedeného příjmu 10 000 Kč měsíčně.

2. Ke svému byznysu se postavte jako majitel takového byznysu

Jak? Staňte se produktem svého produktu. Buďte živým příkladem. Používejte produkty a služby společnost, pro kterou jste se rozhodli. Než produkt začnete nabízet dalším, musíte o něm být naprosto a plně přesvědčeni vy sami. Opatřete si všechny nezbytné nástroje a mějte je s sebou vždy, když hodláte oslovovat nové potencionální zákazníky a spolupracovníky.

3. Buďte ve svém jádru lídrem

Chcete-li být efektivním marketérem v MLM, musíte být ve svém jádru lídrem. Ujímejte se iniciativy a stávejte se příkladem pro druhé. Jak? Plně využívejte systém a školení své společnosti a svého podpůrného týmu. Sami nejprve dělejte to, co očekáváte od druhých. Věnujte čas na "ostření pily", objevujte svůj talent při čtení kvalitních knih, navštěvujte semináře osobního rozvoje a poslouchejte nahrávky z oblasti vašeho byznysu.

Díky těmto nezbytným školením a podpůrným aktivitám porostou vaše dovednost lídra, jehož budou další ochotni následovat. Získáte si tím ve své společnost náležitý vliv a respekt.

4. Staňte se mistrem ve využívání pákového efektu

Chcete dosahovat maximálních výsledků jen s minimálním nasazením? Právě v tom je totiž síla pákového efektu, když jej využíváte v oblasti síťového marketingu. Jedná se o umění, jak násobit čas a úsilí prostřednictvím správné duplikace.

Jakmile budete duplikovat své procesy prostřednictvím dalších lidí, snadno tak znásobíte své příjmy měrou, o které se vám ani nesnilo. Nejlépe to je vidět na principu zplnomocňování v pěti krocích od Dr. Johna Maxwella. Jedná se o efektivní systém, jak rozvíjet potenciál a dovednost dalších lidí a předávat jejich prostřednictvím tento potenciál a dovednosti dále a dále.

Dělám, konám - Modeluji (pro tebe správnou činnost).

Dělám a ty to sleduješ - Mentoruji (tvou činnost). 

Ty to děláš a já tě sleduji - Monitoruji (tvou činnost).

Ty to děláš - Posouváš se vpřed.

Ty to děláš s někým dalším - Znásobujeme naše procesy.

Síťový marketing vám může přinášet vysoké uspokojení, jakmile zvládnete vše potřebné. Se správným vnitřním postojem, přípravou a praxí půjde vše naprosto přirozeně. A než si to plně uvědomíte, budete už daleko na své cestě úspěchu. Stačí mít na mysli následující poučku a řídit se jí:

CÍLE + AKCE = VÝSLEDKY

Dva způsoby, jak dosahovat zisku během prvních 30 dnů v MLM

Registraci máte za sebou a jste připraveni a plni nadšení začít budovat svůj vzkvétající byznys. Proto je na místě vědět, co přesně je třeba dělat prvních 30 dnů, abyste dosahovali zisku.

V oblasti síťového marketingu jsou v zásadě 2 způsoby, jak dosahovat příjmu:

1. Prodej produktů či služeb / práce se zákazníky / maloobchod. 2. Rozvoj firmy / získávání dalších členů vašeho obchodního týmu.

V každém z těchto procesů je zahrnuto několik kroků. My se ale nyní zaměříme na to, co potřebujete vědět, abyste dosahovali zisku během prvních 30 dnů od chvíle, kdy začnete budovat své podnikání.

1. Prodej produktů či služeb

Když jste se zúčastnili první schůzky se svou společností nebo vám byla příslušná obchodní příležitost představena, muselo vás na této nabídce jistě něco zaujmout. Této společnosti a její nabídce jste prostě uvěřili. Našli jste něco, co můžete s důvěrou nabízet dalším, něco, co bude mít dopad na jejich život, stejně jako má taková věc dopad na váš život. Mohl to být kvalitní kompenzační plán, produkty i firemní kultura takové společnost.

Když mluvíte s druhými o vašich produktech a získáváte zákazníky, je naprosto zásadní váš vlastní vnitřní postoj, nadšení, přesvědčení a entuziasmus.

Než začnete o vaší společnosti a příslušných produktech mluvit s dalšími, musíte si promyslet několik dalších skutečností:

A. Čemu váš produkt slouží, co se týče potřeb? Na jaké potřeby je zaměřen?

B. Kdo bude vaši nabídku chtít a bude připraven si takový produkt či službu ještě dnes koupit?

C. Proč to budou chtít? (Jaký prospěch jim přinese, když si váš produkt či službu zakoupí a budou jej mít?)

D. Proč by si tento produkt nebo službu měli koupit právě od vás?

Je dobře, že jste osobně přesvědčeni o prospěšnost produktů vaší společnosti i o tom, že z nich mohou mít prospěch všichni další lidé. Přesto ale přemýšlejte: Jaké potřeby mají vaši potencionální zákazníci? A jak se zakoupením těchto produktů zlepší jejich život? Síťový marketing se ve své podstatě zaměřuje na prodej. Je tedy žádoucí prodávat co největší objem produktů.

A k tomu je třeba mít kvalitní proces prodeje, tedy konkrétně:

A. Budujte vztah se svým potencionálním zákazníkem. B. Pomocí otázek pomožte zákazníkovi uvědomit si, co potřebuje. C. Pozorně naslouchejte. D. Zákazníkovi ukažte, jak mu váš produkt vyřeší jeho problém. E. Veďte zákazníka k rozhodnutí a uskutečněte obchod.

Je lépe se zákazníkem jednat neformálně a "netlačit na pilu". Výrazně lépe budete prodávat, když použijete správné otázky a dáte zákazníkovi svobodu volně se vyjadřovat a ukázat vám, co je pro něj zásadní.

Díky tomuto nenásilnému přístupu si pak zákazník o váš produkt prakticky sám řekne anebo si jej dokonce "prodá" sám sobě!

2. Rozvoj firmy / získávání dalších členů vašeho obchodního týmu.

Skutečného pákového efektu ve svém byznysu dosáhnete, když budete budovat obchodní tým, ve kterém budou vaši lidé duplikovat vaše úsilí a postupy, díky čemuž se bude zvyšovat objem prodeje i zisky v rámci vašeho týmu.

Právě této stránky MLM se ale mnozí velmi obávají, protože si často představují, že musí produkty nabídnout všem svým příbuzným, kteří se jim ale proto při další rodinné sešlost budou obloukem vyhýbat.

Změníte-li však svůj pohled na získávání dalších členů svého obchodního týmu, může se následně jednat o tu nejúžasnější část vašeho byznysu.

Patrně máte svůj osobní cíl, co se týče počtu nových členů týmu, abyste dosáhli určitého příjmu. Ale není třeba se na tento proces dívat jen z hlediska příjmu. Vždyť se jedná i o příležitost, jak někomu zlepšit život. Takovému člověku přece otevíráte dveře k finanční svobodě a naprosto novému způsobu života!

Pokud se člověk rozhodne pro podnikání, jedná se o mnohem více než o peníze. Příjem přitom jistě hraje zásadní úlohu, ale je zde také prospěch v mnoha dalších ohledech: Jste s pozitivně nastavenými lidmi, zlepšujete se v osobním rozvoji a lépe si uvědomujete své slabé a silné stránky.

Dále se vám otevírají příležitosti dostat se na místa, na která jste předtím ani nepomysleli. A dokonce se vám otevírá možnost pracovat jen na sebe, takže už nikdy nebudete muset jít zpět do běžného každodenního zaměstnání.

Jakmile si vnitřně správně zpracujete všechny tyto výhody "myšlení milionáře", zjistíte, že lidé udělají vše, aby s vámi mohli jít na další meeting, jen aby se mohli setkat s některými inspirativními lídry, o nichž jste jim s hrdostí řekli.

Chcete-li nové členy svého obchodního týmu získávat efektivně, poukazujte jim právě na výše uvedené výhody, a nikoli jen na možnost výdělku. Sami si to pak plně uvědomí. A vy také, přičemž to uvidíte i na svém výdělku!

Jak z potencionálních klientů získávat nové spolupracovníky

Máte za sebou počáteční fázi po vstupu do nějaké společnosti síťového marketingu a nyní již jen čekáte, jak se vám penízky pěkně pohrnou. Anebo je to jinak?

Životodárnou mízou vašeho byznysu jsou zákazníci a spolupracovníci. Můžete chodit na podnětné týmové schůzky a školení, účastnit se konferenčních hovorů, naslouchat úžasným řečníkům a snít velké sny. Ale bez zákazníků a prodeje se nestane naprosto nic!

Chcete-li se stát mistrem prodeje, musíte zvládnout jednoduché techniky, díky kterým snadno navážete vztah s potencionálními zákazníky a spolupracovníky, protože budete vědět, jak naplňovat jejich potřeby a postupovat dál až ke zdárnému uzavření obchodu.

Níže si ukážeme proces se třemi kroky, díky nimž se stanete prodejním expertem.

1. Klient vás musí sami uhánět

Prvním cílem je, aby potencionální zákazníci a spolupracovníci oslovovali vás, a nikoli abyste je museli sami uhánět. Jak na to? Je třeba zjistit, jaké mezeře na trhu jsou vaše produkty či služby určeny a na to se následně zaměřovat.

Myslíte si, že budete prodávat maso vegetariánům? Určitě ne! Vegetariána se můžete snažit stokrát přesvědčovat, jak je váš řízek propečený a šťavnatý, a přesto neprojeví sebemenší zájem a nic si od vás nekoupí.

Budete se setkávat se samým odmítnutím – protože se prostě zaměřujete na nesprávný sektor trhu. Řešením tedy je najít zákazníky, kteří chtějí vaši nabídku, a následně jim ukázat, jak jim vaše produkty či služby vyřeší jejich problémy nebo naplní jejich potřeby.

V oblasti síťového marketingu je třeba se poohlížet po lidech, kteří jsou podnikaví a mají vůči tomuto odvětví otevřenou mysl. Cílem je přitáhnout si lidi, kteří hledají možnost, jak si změnit život, a kteří chtějí být za své vynaložené úsilí a práci náležitě zaplaceni.

Hledejte lidi, kteří mají zájem podnikat ve svém vlastním byznyse. Čím více se budete zaměřovat na lidi, kteří chtějí vaši nabídku, a nikoli uhánět lidi, které vaše nabídka naprosto nezajímá, tím více váš byznys poroste.

2. Budujte vztah se svými prospekty a získejte si jejich důvěru

V oblasti síťového marketingu je klíčem k úspěchu vybudovat si důvěru s prospekty, tedy se svými potencionálními zákazníky a spolupracovníky. Mějte na mysli, že budujete svůj byznys a vytváříte dlouhodobé vztahy, což má dopad na život mnoha lidí. Proto se na každou příležitost dívejte právě z tohoto hlediska.

Lidé velmi rádi nakupují, ale nesnášejí, když jsou k nakupování nuceni. Pokud má potencionální zákazník nebo spolupracovník pocit, že mu něco vnucujete kvůli svému vlastnímu prospěchu, ztratíte jeho důvěru a tím i také možnost na jakoukoli další obchodní spolupráci.

Snažte se vcítit do svého klienta, buďte dobrým "posluchačem" a dávejte najevo, že jste zde s cílem mu pomoci. Poskytujte tu nejlepší podporu, jaké jste schopni. Když budete dávat zájmy svých potencionálních zákazníků a spolupracovníků na první místo, budete nakonec příjemně překvapeni, kolik nových klientů tímto přístupem získáte.

3. Důsledně pokračujte v započaté komunikaci

Mnozí vaši potencionální zákazníci a spolupracovníci by rádi s podnikáním začali, ale prostě nevědí, jak na to. A tady přichází vaše příležitost. Důsledně pokračujte v započaté komunikaci, pošlete jim e-mail, zatelefonujte jim nebo je navštivte u nich doma. A pomozte jim, aby začali ještě DNES.

Jakmile si nový spolupracovník provede registraci, začněte jej učit základy – jaký může mít z tohoto byznysu prospěch a jak může šířením tohoto podnikání pomáhat dalším. Okamžitě každého nováčka napojte na váš týmový systém, aby viděl, jakou míru podpory a jaké zdroje má k budování svého vzkvétajícího byznysu k dispozici.

Mějte na mysli, že podnikání v oblast síťového marketingu je podnikání s lidmi. Proto je na místě připomenout si, co k tomu říká Randy Gage: "Nezaměřujte se na růst své sítě. Zaměřujte se na růst lidí ve svém týmu. A díky jejich růstu poroste i váš tým!"

Jak duplikovat postupy ve svém obchodním týmu

Chcete-li uspět v oblasti síťového marketingu, musíte se naučit, jak budovat svou síť a využívat duplikaci.

Jak na to?

Je třeba používat sílu pákového efektu!

Díky pákovému efektu můžete své postupy duplikovat, když je naučíte další lidi ve své sít. Tím se neuvěřitelně znásobí zdroj vašeho příjmu.

Právě na tom je totiž založen síťový marketing, přičemž se jedná o jedinou možnost, jak v této oblasti skutečně výrazně znásobit své příjmy.

Jak tedy použít pákový efekt, co se týče vašeho času, peněz a úsilí?

Je třeba najít skupinu lidí, kteří dokážou dodržovat určitý systém, a jsou ochotni vyvíjet aktivitu a nasazovat se v oblastech, které jim otevřou dveře k úspěchu.

Koncepcí pákového efektu se v oblasti síťového marketingu překonávají omezení jednotlivce, přičemž je tato koncepce využívána tak, že zužitkováváte čas, talent a techniky dalších, čímž zvyšujete své vlastní schopnosti a sílu celého týmu pracovníků, kteří se nasazují pro stejnou vizi.

K rychlému úspěchu vám pomohou níže uvedené tři techniky, které můžete ihned začít uplatňovat:

1. Technika "rybáře" Rybáři vyrážejí za rybami na moře. V oblast síťového marketingu jsou ale ryby všude kolem vás. Stačí vám tedy pozorně si všímat, kde jsou – a začít se na ně zaměřovat.

Další potencionální zákazníky a spolupracovníky můžete získávat díky tomu, že začnete navazovat vztah s lidmi, kteří jsou každý den kolem vás. Nebudete-li s lidmi komunikovat pravidelně, každý den, uvidíte, že budování úspěšného byznysu bude velmi náročné.

Většina nových marketéru se vyhýbá lidem, které již zná, a snaží se oslovovat zcela neznámé lidi s tím, že by to tak mělo být údajně "jednodušší" nebo "snadnější". Nejlepší rada k tomu je: Začněte se svými "teplými" kontakty (lidmi, které již znáte), a teprve pak pokračujte se seznamem "studených" kontaktů (cizími lidmi).

Je mnohem snadnější "jít na ryby" kousek od vašeho bydliště než kvůli tomu cestovat přes půl zeměkoule. Sami pak uvidíte, že na vás všude čeká plno skvělých "ryb", pokud ovšem budete ochotni vykročit a použít na ně tu správnou "návnadu".

Rybář používá pro různé ryby různou návnadu. Totéž plat i ve sféře síťového marketingu. Potřebujete mít správný vnitřní postoj, dovednost a nástroje, abyste své potencionální zákazníky a spolupracovníky motivovali a vedli je ke svému byznysu.

Chcete-li v MLM budovat solidní a efektivní tým, uplatňujte tuto základní zásadu: Díky skvělému byznysu vytvářejte skvělé lidi. Ale nečekejte, že lidmi vytvoříte skvělý byznys.

Rybaření se věnujte neustále. Díky tomu nejen zasáhnete širší trh, ale také přitom objevíte "novou krev". Mějte na mysli, že nová krev je v MLM skutečnou krví života. Proto hledejte lidi, které podněcuje jejich touha, a kteří nemají jen běžné, obvyklé potřeby.

2. Franchising postavený na lidech Koncepci franchisingu není třeba nutně uplatňovat jen na tradiční podnikání. Lze ji použít i na oblast síťového marketingu. Právě na franchisingu je totiž založen i síťový marketing. Jedná se v podstatně o franchising v oblasti lidských zdrojů.

Obrovskou výhodou tohoto typu franchisingu oproti firmám typu Subway nebo McDonald's je, že toto podnikání lze provozovat z domova. Ve světě síťového marketingu jste sám svým vlastním nadřízeným. Můžete tedy nakládat se svým časem podle sebe a přitom nemáte prakticky žádné režijní ani provozní náklady.

Svou franšízu postavenou na lidech můžete začít budovat na schůzkách přímo u vás doma; lidem můžete telefonovat přímo ze svého domova; a z domova můžete díky internetu oslovovat prakticky neomezené spektrum lidí.

Mějte ale vždy na paměti, že je třeba s lidmi komunikovat opakovaně. Jen tehdy se pro váš byznys rozhodnou a začnou s vámi spolupracovat.

3. Zplnomocňování v pěti krocích Noví členové vašeho týmu potřebují školení a vedení úplně stejně, jako jste to na začátku potřebovali vy sami. A stejně jako vy sami se i oni musí stát lídry pro svůj vlastní tým. Musí být příklady hodnými následování, aby měli potřebnou autoritu a vliv na své lidi. Svůj tým můžete školit, budovat a vést uplatněním následujících pět kroků.

Dělám, konám - Modeluji (pro tebe správnou činnost).

Dělám a ty to sleduješ - Mentoruji (tvou činnost).

Ty to děláš a já tě sleduji - Monitoruji (tvou činnost).

Ty to děláš - Posouváš se vpřed.

Ty to děláš s někým dalším - Znásobujeme naše procesy.

Budete-li uplatňovat tyto kroky, nejen jimi rozvinete možné dovednosti dalších lidi, ale zároveň budete budovat silnou a vysoce efektivní síť. Povzbuzujete je tím, že důvěřujete jejich dovednostem, vedete je k růstu, dělíte se s nimi o své nápady a postřehy a projevujete jim důvěru, že budou schopni stejně postupovat i v případě lidí ve svém týmu.

Závěrem

Děkuji, že jste dočetli až do konce. Nyní váš čeká ta těžší (ale o to více vzrušující) část - aplikovat nabyté informace v praxi. Dejte si závazek, že během následujících 30 dní uděláte vše proto, abyste uspěli. Pokud se na vaší cestě za úspěchem objeví překážky, pak se nikdy nevzdávejte. Skutečný vítěz jde kupředu i navzdory nepřízni osudu.

Nyní máte možnost se připojit k tomu nejlepšímu síťovému marketingu, působícímu na světovém trhu již 45.let, s tím nejdokonalejším a nejvyšším systémem odměn a provizí, včetně dalších benefitů a podpory.

Chcete být pány svého času nebo si zkusit podnikání alespoň na částečný úvazek? Věříte předsudkům a mýtům, nebo sami sobě?

Transparentnost podnikání – získáte přesné informace o vašem potenciálním příjmu.

Záruka vrácení peněz – 100 % vrácení peněz za váš Členský balíček, pokud bude vaše členství z jakéhokoli důvodu do 90 dnů zrušeno.

Nízké počáteční náklady – žádné minimální měsíční objednávky produktů. Členství je nezávazné a je jen na vás jak využijete jeho výhod.

Chcete být součástí něčeho velkého, co vám otevře brány do světa podnikání a pracovní flexibility? Chcete další Info? Nenechte si ujít tuto jedinečnou příležitost.

Vyplňte nezávazný dotazník zde:

www.privydeleknavic.cz




Zdroj: Jiří Šedek – Od registrace k prvním výdělkům za 30 dní